Pirteä aamuvierailu tiistaina 10.4.

Teksti ja kuvat: Anni Jyrinsalo

Summamutikka-luokka sai 10.4. vieraakseen Latokartanon 5.-luokan. Vierailijat olivat 3.4. vierailleen Latokartanon koulun 5.-luokan rinnakkaisluokka.

Pilvenpiirtäjät saatiin lopulta rakennettua oikeille paikoilleen.

Oppilaat ryhtyivät innokkaina tuumasta toimeen ja aloitustehtävään liittyvä pöytiin piirtely tuntui olleen erittäin mieleinen vaihe. Oppilaat keksivät Pentamino palat vauhdilla, jonka jälkeen päästiin varsinaisten pulmien pariin.

Kala löysi lopulta omistajansa.

Einsteinin ongelmassa joutui lukemaan ohjeita useaan kertaan ennen ratkaisun löytymistä. Turvaa tuovien poliisien sijoittelu erikokoisiin kyliin oli oppilaille helppo nakki. Kylien talojen maalaukseen liittyvä pulma olikin hieman kiperämpi. Tästäkin kuitenkin selvittiin pienen tuumailun jälkeen.

Kiperin pulma ratkaistu!

Oppilaat tuntuivat viihtyneen pisteillä pulmien parissa paremmin kuin hyvin, niinpä lopuksi meinasi tulla kiire suorittaa kaikki tehtävät loppuun.