The English School kaksikielisellä vierailulla

Teksti ja kuvat: Anni Jyrinsalo

The English School:n 5.-luokka saapui 5.4. vierailulle matematiikan laitokselle. Tiedossa oli useita matemaattisia haasteita ja koko luokka vaikutti innokkailta aloittamaan aivopähkinät.

Einsteinin ongelma taipui oppilaiden edessä.

Vierailulla päästiin pohtimaan Pentaminoja, Einsteinin ongelmaa, Poliiseja ja rosvoja, A’l touristia ja Pilvenpiirtäjiä. Pentaminot tuntuivat olleen oppilaille ihan piece of cake ja saatiinpa vierailulla vuoden 2018 ensimmäinen koko alueen Pentamino-tehtävä ratkaistua! Onnittelut tästä tehtävästä suoriutuneelle!

Vuoden 2018 ensimmäinen ison alueen ratkaisu saatiin 5.4.!

Vierailu toteutettiin osin myös englanniksi, joten myös ohjaaja pääsi kielitreeniin!

Rosvot eivät päässeet tällä kertaa valtaamaan kyliä.

Vierailulla nähtiin erittäin ahkeraa ja innostunutta toimintaa, jota oli ilo seurata! Periksi ei annettu missään tilanteessa. Hyvää kevään jatkoa koko luokalle!