Vieraita kaukomailta

Keskiviikkona 25.3. Kumpulaan saapui vieraita Arabiemiraateista asti. Ryhmään kuului 12 naisopiskelijaa sekä kaksi opettajaa. Näille tuleville englanninkielen opettajille esiteltiin yleisesti LUMA-keskus Suomen ja Helsingin yliopiston LUMA-keskuksen toimintaa sekä yksityiskohtaisemmin Summamutikka- ja Kemma-resussikeskusten toimintaa. Esitysten tarkoituksena oli antaa uusia ideoita ja laajentaa näkökulmaa.

Summamutikan toiminnan esittely painottui pääasiassa itsetekemiseen. Vieraamme pääsivätkin kokeilemaan Summamutikan suosittuja klassikkoaktiviteetteja Tilavuushaastetta ja Salaperäisiä kappaleita.

Tilavuushaasteessa kymmenen minuutin aikarajoitus tuotti hyvinkin paljon haasteita ja osa joutui jatkamaan askartelua vielä rakennusajan jälkeenkin, jotta jokaisen ryhmän astiat saatiin mittauskuntoon. Myös sääntöjen noudattamisessa oli vaihtelua. Ainoastaan yksi ryhmistä rakensi sääntöjen mukaisen astian, mutta se ei riemua vähentänyt.

Tilavuushaaste_arabit
Tilavuushaasteen rakennelmista ainoastaan punainen astia oli täysin sääntöjen mukainen.

Lopuksi vieraamme pääsivät vielä rakentamaan Platonin kappaleita tikuista ja vaahtokarkeista. Toiminnalliset aktiviteetit herättivät paljon iloista puheensorinaa.

Platonin_kappaleet_arabit
Platonin kappaleiden mallit sekä vaahtokarkki-tikku-rakennelmia.