Rallia ja rakentelua, taas!

Perjantaina 27.3. saimme jälleen vieraita Tehtaankadun ala-asteen koulusta, kun viime viikon vieraidemme rinnakkaisluokka saapui Origoon. Luokan toiveet olivat samat kuin koulukavereidensakin, joten ohjelma oli sama kuin edellisellä viikolla.

Vierailu alkoi viime viikkoiseen tapaan Loikkivilla sammakoilla. Kuuden sammakon ja seitsemän lumpeenlehden tapaus tuotti tälläkin viikolla harmaita hiuksia, mutta kun maaliviiva alkoi häämöttää, tuli sammakoihin kunnolla vipinää, vaikka sammakoiden oli tarkoitus toimia muun luokan ohjeiden mukaan.

Myös Tilavuushaaste sai desibelit nousemaan, kun oppilaat huomasivat, että joillakin ryhmillä oli käytössään pienempiä mittoja kuin toisilla, mistä johtuen toisten tulos oli suurempi kuin toisten. Lopulta huomattiin, että tuloksissa ei ollut juurikaan eroa, kun ne muutettiin samaan yksikköön.

Tilavuushaaste_tehtaankatu
Tilavuushaasteen värikkäitä lopputuloksia!

Rallirullia tehdessä luovuus pääsi valloilleen ja ideoita lenteli suunnittelun lomassa pitkin luokkaa. Ryhmät käyttivät paljon aikaa rulliensa koristeluun, ja lopputuloksena olikin aivan uskomattomia rullia ja pienoisautoja. Rullien kulkemat matkat eivät yltäneet aivan viime viikon tasolle, mutta rakennelmat ihastuttivat kekseliäisyydellään ja designillaan.

rallirullat_kaikki
Rallirullista suurin osa oli designiltaan pikkuautoja.