Amazing Race meets Kumpula

Teksti: Tommi Mäkeläinen
Kuva: Jenni Räsänen

Torstaiaamuna 21.5. saimme Töölön yhteiskoulusta 8.-luokkalaisia vierailijoita laitoksellemme. Aiheena oli Amazing Race of Math -kilpailu ympäri matematiikan ja tilastotieteen laitosta. Mikäli pelin säännöt eivät ole ennestään tutut, niin aiheesta löytyy laajempia blogitekstejä. Lyhykäisyydessään kootut ryhmät kiertävät laitoksellemme sijoitettuja rasteja ja ratkaisevat niissä annettuja tehtäviä. Lopussa kunkin ryhmän tulokset pisteytetään.

amazingrace_tarvikkeet2
Suunnistukseen tarvitaan tabletti, kartta sekä kisapassi.

Kilpailu järjestettiin kahdelle 8.-luokalle, joista ensimmäisessä porukassa eniten pisteitä keräsi joukkue Maijun Mainioimmat Matikan Oppilaat ja toisessa joukkue PedroFamilyYass. Nopeimmat ehtivät maaliin jopa 20 minuuttia ennen aikarajaa, mutta olimme juuri sitä varten järjestäneet ylimääräisinä ongelmina mm. Ubongo 3d:tä ja Pilvenpiirtäjät-peliä. Todella moni tykästyi kuitenkin jälkipuimaan rastien tehtäviä, mikä oli positiivista.