Seiskat suunnistamassa

Teksti ja kuva: Emma Karjalainen

Keskiviikkona 11.5 Exactumissa oli vierailulla kolme seitsemännen luokan ryhmää Kulosaaren yhteiskoulusta. Kaksi ryhmää suuntasi Linkkiin ja yksi ryhmä Origoon. Vierailun ohjelmaksi oli toivottu Amazing race of math -kisailua, joka toteutettiin heti vierailun alkuun. Oppilaat kuuntelivat ohjeet ja kirjasivat tarvittavat tiedot kisapassiin reippaasti, jotta pääsisivät mahdollisimman pikaisesti etsimään rasteja.

Osa rasteista osoittautui hieman vaikeiksi, mutta suurimmasta osasta tehtäviä  suoriuduttiin hienosti. Suunnistuksen jälkeen koitti lyhyt evästauko, jonka jälkeen oppilailla riitti energiaa vaikka muille jakaa.

Lopuksi rakensimme vielä kaupunkeja pilvenpiirtäjillä. Parit aloittivat helpoilla laudoilla, ja osa siirtyikin nopeaan tahtiin tekemään vaikeampia pelilautoja. Yhden pöydän parien välillä oli selvästi kilpailu käynnissä, kun omaa kaupunkia suojeltiin toisten katseilta ja ohjaaja pyydettiin vuorotellen katsomaan kummankin parin kaupunkeja. Muutaman yrityksen jälkeen molemmat onnistuivat ratkaisemaan vaikeankin pulman.

pilvenpiirtäjät
Kaupunki rakentuu myös vähillä vihjeillä.