Geysir ry:n 19-vuotis synttärit

Torstai-ilta 10.11 vietettiin Origossa iloisissa merkeissä, sillä joukko opiskelijoita oli saapunut Origoon juhlistamaan Geysir ry:n 19 -vuotistaivalta. Teemaksi oli valikoitunut lastenkutsut, jotka toteutettiin Amazing Race of Math -suunnistuksella sekä vaahtokarkki-tikku -askartelulla.

Alkuun vieraat esittivät onnittelutervehdyksiä ja jakoivat lahjoja Geysirin hallituksen jäsenille. Osa lahjoista pääsi heti käyttöön, ainakin väristyskirja sai illan mittaan lisäpigmenttiä sivuilleen.

geysir
Iloiset juhlijat herkkupöydässä.

Suunnistamaan lähti kolme innokasta joukkuetta, joista matemaatikkojen ryhmä selvisi nopeimmin takaisin Origoon. Ryhmä viihdytti itseään pelaamalla hirsipuuta samalla, kun odottivat toisia ryhmiä saapuvaksi. Hirsipuuhunkin oli valikoitunut matemaattinen teema, sillä lopulta sanaksi paljastui differentiaaliyhtälö. Kaikkien selvittyä suunnistuksesta ja tehtävistä tarkistettiin rastien ratkaisut. Kisa oli mennyt kaikilta erittäin hyvin, ja osalle päästiin jakamaan jopa plus-pisteitä.

Herkkuhetken jälkeen askarreltiin tikuista ja vaahtokarkeista Platonin kappaleita varjokuvan ja näiden opiskelijoiden tapauksessa myös muistin ja taulukkokirjan avulla. Tetraedri rakentui nopeasti, mutta oktaedrin ja ikosaedrin tekemisessä osa joutui käyttämään yrityksen ja erehdyksen taktiikkaa.

Vierailun lopuksi Geysir ry:n hallitus vielä kiitti ohjaajaa pienellä lahjapaketilla ennen paikkojen siivousta ja siirtymistä jatkopaikkaan.