Platonin kappaleita ja bingo-kisailua

Teksti ja kuvat: Kirsi Ikonen ja Matti Siitonen

Espoon kristillisestä koulusta saapui tiistaina 13.3.2018 ihania, pieniä 1-luokkalaisia vieraaksemme Summamutikka-luokkaan. Innostus alkoi heti oppilaiden nähtyä vaahtokarkeista ja hammastikuista tehtyjä Platonin kappaleita. Ensimmäisenä vuorossa oli kuitenkin ”ristinollabingoa”, jossa oppilaat heittivät kahta noppaa pareittain vuorotellen ja laskivat silmäluvut yhteen. Yhteenlaskun tulos raksittiin ristinollabingo-alustasta ja tarkoituksena oli kilpailla kumpi saavuttaa ekana neljän suoran. Yhteenlasku sujui mutkattomasti ja bingojakin kuultiin useampi!

Bingo-kisailua ja vaahtokarkeilla rakentelua!

Ristinollabingon jälkeen siirryimme rakentelemaan Platonin kappaleita. Oppilaat olivat hyvin innoissaan vaahtokarkeista ja melkein muutama menikin suuhun. Rakentelu sujui hyvin ja osa kappaleista muodostuikin hyvin nopeasti kasaan. Oppilaat saivat myös keksiä ja rakentaa itse suunnittelemiaan kuvioita ja rakennelmia. Niitä muodostuikin useampia erilaisia mm. taloja, avaruusaluksia ja laserpyssyjä.

45 minuuttia meni kuin hujahduksessa luokan kanssa ja he pääsivätkin jatkamaan vierailuaan vielä Linkki-luokkaan. Kiitos mukavasta vierailusta ja tervetuloa uudelleen!

One thought on “Platonin kappaleita ja bingo-kisailua”

1. Kiitos paljon Summamutikka-vierailusta, oppilaat tykkäsivät tosi paljon ja tehtävät olivat uuden OPSinkin hengessä toiminnallis-kokeellisia ja kun luokkahuonettakin vielä vaihdettiin pariin otteeseen niin siinähän toteutui myös liikkuvan koulun periaate! 🙂

Hyvää jatkoa teille kaikille!
    terkuin,
    Elina Salminen ja 1. lk, Espoon kristillinen koulu