Tiistaiaamu täynnä pulmia

Teksti ja kuvat: Anni Jyrinsalo

Koleana maaliskuisena aamuna 20.3. Uomarinteen innokkaat 3.-luokkalaiset saapuivat Summamutikka-luokkaan. Ohjelmassa oli paljon erilaisia matikkapulmia ja lyhyen esittelyn jälkeen alettiinkin reippaasti tuumasta toimeen.

Pentamino-paloja keksittiin yksin ja yhdessä.

Ensimmäisenä tehtävänä oppilailla oli keksiä mahdollisimman monta Pentamino-palaa. Vauhtiin päästyään oppilaat saivat selvitettyä lähes kaikki mahdolliset palat. Tämän jälkeen oppilaat pääsivät täyttämään erilaisia alueita keksimillään Pentamino-paloilla. Kaikki oppilaat selvittivät tiensä haastavimpaan alueeseen, mutta vaikka yritys oli kovaa, ei viimeiseen pulmaan löydetty ratkaisua.

Päivän suosikiksi äänestettiin Platonin kappaleet ja tikuilla rakentelu.

Seuraavana vuorossa oli pistetyöskentely. Pisteinä olivat Peilipeli, Platonin kappaleet sekä Hanoin torni. Platonin kappaleissa tikuilla ja vaahtokarkeilla rakentelu taisi olla vierailun suurin hitti ja tuotoksetkin olivat melkoisia! Hanoin torni vaikutti oppilaista aluksi haastavalta, mutta vauhtiin päästyään  joku taisi raivata tiensä jopa seitsemällä tornipalikalla pelaamiseen! Peilipeli oli myös oppilaiden mieleen ja suoritettuja kortteja kertyi osalle oppilaista melkoinen kasa!

Peili-pulmat ratkesivat nopeasti.

Summamutikka-vierailun jälkeen oppilaat siirtyivät evästauolle josta he suuntasivat vielä vierailulle Linkki-luokkaan.  Kiitos vierailusta Summamutikka-luokaan ja tervetuloa uudestaan!