Liito-oravia, nuotioita ja super pitkiä tikapuita!

Teksti ja kuvat: Anni Jyrinsalo

Summamutikka-luokkaan saapui 24.5. Norpan esikouluryhmän toinen puolisko. Eskarilaiset saivat alkupulmaksi geometristen muotojen tunnistustehtävän, josta oppilaat selvisivät hienosti! Tämän jälkeen eskarilaisten tuli luokitella annetut eläimet ja otukset oikean väristen geometristen mattojen päälle. Alkulämmittelystä selvittiin nopeasti ja tämän jälkeen siirryttiin muotojen luokitteluun. Eipä tämäkään tuottanut eskarilaisille vaikeuksia!

Värien ja muotojen luokittelua.

Luokittelutehtävien jälkeen eskarilaiset saivat kukin jonkun erilaisen muotokortin, jonka avulla tuli etsiä itselleen pari, jolla on samanlainen muoto. Hetken pohdiskelun jälkeen myös viisi- ja kuusikulmio-korttien haltijat löysivät itselleen parin!

Pöytäryhmien hienot tuotokset!

Tämän jälkeen päästiin rakentelemaan cocktail-tikuilla ja vaahtokarkeilla. Oppilaat rakentelivat erilaisia muotioja ja hienoja kolmiulotteisia rakennuksia. Taisipa joku rakentaa liito-oravankin! Oppilailla oli pöydällä malleina Platonin kappaleita, kuten kuutioita ja tetraedreja, ja moni sai niitäkin rakennettua!

Rakennelmina nähtiin mm. liito-orava, nuotio ja keinu.

Kiitos iloisesta ja pirtsakasta vierailusta Norpan esikoululle!