Tähtiä ja taidetta

Teksti ja kuva: Tanja Kaappola

Tiistaina 26.2.2019 Summamutikkaan saapui joukko reippaita esikoululaisia Norppa ryhmästä. Vierailun teemana olivat erilaiset muodot.

Esikoululaiset olivat opetelleet erilaisia muotoja jo ennen vierailua, joten pääsimme heti etsimään muotoja Summamutikka-luokasta. Muotoja löytyi hyvin ja jopa ympyrän muotoinen tuuletin sekä katossa roikkuva kolmioista tehty viiri huomattiin! Tämän jälkeen harjoiteltiin muotojen tekemistä käsien ja koko kehon avulla. Seuraavaksi esikoululaiset pääsivät harjoittelemaan ja esittämään ryhmissä tehtyjä muotoja musiikin soidessa. Päivän yhdeksi vaikeimmaksi sekä suosituimmaksi muodoksi valikoitui tähti. Niitä tehtiin sekä yksin että yhdessä ryhmän kanssa.

Lopuksi päästiin rakentamaan vaahtokarkeista ja tikuista erilaisia muotoja. Muotojen rakentelussa esikoululaiset pääsivät toteuttamaan omia näkemyksiään ja lopputuloksena syntyi perinteisten neliöiden lisäksi mm. pyramideja, huoneita, himmelin osa sekä muita mitä erikoisempia taideteoksia. Erilaiset kolmiulotteiset muodot olivat selkeästi päivän suosikkikuvioita. Kaikki ehtivät rakentaa vähintään yhden rakennelman ja lopuksi meillä olikin monta upeaa vaahtokarkeista ja tikuista tehtyä taideteosta!

Kiitos reippaille esikoululaisille ja ohjaajille mukavasta vierailusta!

Tanssin suunnittelua ja kappaleiden rakentelua vaahtokarkeilla