Meduusat Summiksessa

Kuvat & Teksti: Tanja Kaappola

Keskiviikkona 6.3.2019 Summamutikkaan tuli vierailulle joukko esikoululaisia Meduusat ryhmästä. Päivän aiheeksi oli valittu Tanssii muotojen kanssa.

Aluksi kerrattiin, millaisia muotoja on olemassa ja etsittiin niitä Summamutikka luokasta. Muotoja löytyi todella hyvin. Tämän jälkeen muotoja tehtiin sormien avulla. Näin syntyi hienoja ja erilaisia kolmioita, suorakulmioita ja ympyröitä. Kun muotojen tekeminen hallittiin sormien avulla, niin siirryttiin tekemään muotoja käyttäen apuna koko käsivarsia. Sitten lisättiin haastetta ja tehtiin erilaisia muotoja koko kehon avulla. Esikoululaiset pääsivät käyttämään luovuutta ja lopputuloksena syntyi paljon erilaisia ja upeita muotoja.

Tämän jälkeen päästiin suunnittelemaan tansseja pienissä ryhmissä. Tansseissa oli tarkoitus muodostaa ryhmässä erilaisia muotoja. Oman ryhmän tanssin pääsi myös esittämään muille. Tansseissa näkyi muun muassa eri kirjaimia, tähtiä sekä perinteisempiä muotoja. Esikoululaiset pääsivät piirtämään muotoja myös liitutaululle. Piirtelyn tuloksena liitutaulu oli täynnä hienoja kolmioita, ympyröitä, sydämiä sekä taloja.

Lopuksi esikoululaiset rakensivat muotoja ja muita taideteoksia vaahtokarkeista ja tikuista. Rakentelussa syntyi mahtavia tasokuvioita sekä kolmiulotteisia rakennelmia.

Taideteoksia vaahtokarkeista