Muotojen metsästystä

Kuva ja Teksti: Matias Malmi

Summamutikka-luokassa kävi vierailemassa keskiviikkona 13.3.2019 Käpylinnan esikoululaisia. Vierailun tavoitteena oli tehdä kaikkea kivaa erilaisten muotojen kanssa.

Ennakkotehtävänä esikoululaiset olivat etsineet matkalla luokkaan erilaisia muotoja ympäristöstä. Muotoja etsittiin myös luokasta ja niitä sai käydä piirtämässä liitutaululle. Tämän jälkeen kokeiltiin muodostaa sormilla, käsillä ja koko vartalolla muotoja kuten kolmio, neliö ja ympyrä. Näistä tehtiin myös ryhmissä pienet tanssiesitykset, joissa yhdessä muiden ryhmäläisten kanssa muodostettiin muotoja ja siirryttiin muodosta toiseen musiikin soidessa taustalla.

Lopuksi rakenneltiin vaahtokarkkien paloista ja hammastikuista erilaisia kaksi- ja kolmiulotteisia muotoja, joista tuli todella hienoja.

Elävät muodot