Vaahtokarkki linnake

Teksti: Tanja Kaappola Kuvat: Tanja Kaappola ja Iikka Talvala

Tiistaina 19.3 Hietakummun ala-asteen 1. luokka tuli vierailulle Summamutikkaan. Vierailun teemana oli Tanssii muotojen kanssa.

Aluksi etsimme luokasta erilaisia muotoja. Oppilaat olivat opetelleet koulussa erilaisia muotoja ja niitä löytyikin luokasta todella paljon. Tämän jälkeen erilaisia muotoja sai piirtää liitutaululle. Piirtämisen jälkeen taulu oli täynnä mitä erilaisempia muotoja.

Kun muodot oli kerrattu, niin aloitimme muotojen tekemisen ensin sormien avulla. Tämän jälkeen käsivarsien ja lopuksi koko kehon avulla. Näin syntyi perinteisten muotojen ohella myös esimerkiksi sydämiä ja muita notkeutta vaativia muotoja. Kun muotoja osattiin tehdä yksin, niin haastetta lisättiin ja tehtävänä oli muodostaa ryhmässä muotoja sisältävä tanssi. Lopuksi halukkaat pääsivät esittämään tanssinsa.

Kun kaikki halukkaat olivat päässeet esittämään tanssinsa, niin siirryttiin rakentamaan muotoja vaahtokarkeista ja tikuista. Rakentelussa pääsi käyttämään luovuutta vapaasti. Rakentelussa syntyi paljon erilaisia taloja sekä linnake. Myös muita upeita muotoja ja taideteoksia rakennettiin.

Linnake, sekä muita muotoja