Pulmia ja Pienoismalleja

Teksi: Tanja Kaappola
Kuvat: Tanja Kaappola & Iikka Talvala

Keskiviikkona 27.3.2019 Summamutikkaan tuli vierailulle ammattiopisto Luovin opiskelijoita. Päivän teemana oli pienoismallit.

Vierailu aloitettiin pienellä pulmatehtävällä, jossa piti järjestää pilvenpiirtäjät oikeaan järjestykseen. Pulman avulla päästiin hieman herättelemään ongelmanratkaisutaitoja. Pulmatehtävä sujui hyvin ja oppilaat pääsivät haastamaan itsensä. Myös onnistumisen tunteita koettiin.

Pulman jälkeen kerrattiin mittakaavan käyttöä. Huomattiin, että mittakaavat ovat tärkeitä varsinkin isommissa rakennusprojekteissa. Tämän jälkeen alettiin suunnitella omia pienoismalleja. Opiskelijat olivat valinneet jo etukäteen rakennukset, joista pienoismallit tehtiin. Vierailulla rakennuksiin tehtiin mittakaavat ja sen jälkeen aloitettiin rakentaminen. Rakennusmateriaalina toimi erilaiset kierrätysmateriaalit. Ahkeran rakentelun tuloksena syntyi upeita pienoismalleja. Tällä kertaa valmistui mm. Eiffel-torni, muutama kirkko sekä jalkapallostadion.

Kirkko, Stadioni ja Suunnittelua

Kiitos Luovin opiskelijoille, opettajille ja ohjaajille mukavasta päivästä.