Liikettä ja rakentelua

Teksti & Kuvat: Juha Määttänen

Torstain 24.10.2019 vierailu Summamutikka-luokassa alkoi jännittävissä merkeissä, kun Pukinmäen peruskoulun 2.-luokkalaiset pääsivät jututtamaan ihka oikeaa professoria. Päivän vierailun teemana oli erilaiset kuviot ja muodot, joita oppilaat olivatkin havainneet runsaasti muun muassa liikennemerkkien maailmassa. Tunnin edetessä päästiin kokeilemaan kuvioiden kehollista muodostamista pienissä ryhmissä ja oppilaiden upea kuvioita esittelevä tanssiesitys keräsikin hetkessä suosiota luokan omalla some-kanavalla. Tunnin lopuksi istahdettiin rakentelemaan tikuista ja vaahtokarkeista monen näköisiä kappaleita, kuten taloja, puita, pyramideja ja Eiffel-tornikin saatiin jo hyvälle alulle.

Kiitos vielä Pukinmäen peruskoululaisille ja opettajalle vierailustanne sekä huikeasta loppulaulusta!