Mielikuvitus pääsi valloilleen

Teksti ja kuvat: Madli Mötlik

Käpylinnan esikoululaiset kävivät keskiviikkona 27.2.2019 tutustumassa Summamutikka-luokkaan.

Ennakkotehtävänä 10 hengen esikouluryhmä oli etsinyt ympäristöstä erilaisia muotoja. Muotoihin oli tutustuttu ennakkoon mainiosti ja esikoululaiset tiesivät hienosti esimerkiksi STOP -merkin olevan kuusikulmio. Myös neliön ja suorakulmion ero oli selvä. Ennakkotehtävän läpikäynnin jälkeen alettiin muodostaa erilaisia muotoja aluksi sormilla, sitten käsillä ja lopuksi koko keholla. Sen jälkeen muodostettiin ryhmät, jolloin esikoululaiset saivat kokeilla ryhmässä myös isompien kuvioiden muodostamista.

Sydämien ja tähtien suunnittelua

Lopuksi päästiin pöydän ääreen muodostamaan kuvioita hammastikuista ja vaahtokarkeista. Mielikuvitus sai loikata ja hienoja taideteoksia valmistui.