Kiireinen viikko Origossa

roadblock

Tällä viikolla matikkaluokka Origossa riitti vilinää ja vilskettä! Origon täyttivät niin pitkänmatkalaiset kuin lähempää saapuneet vierailijat ja ikähaitari oli aina alakoululaisista kohta peruskoulun päättäviin 9. luokkalaisiin.

Vierailijoiden täyteisen viikon aloittivat tiistaina 6.5. Hyvinkäältä saapuneet Pohjoispuiston koulun 9. luokkalaiset. Keskiviikkona vuorossa olivat 7. luokkalaiset vierailijat Kulosaaren yhteiskoulusta. Perjantaina Origossa vieraili puolestaan hieman nuorempaa väkeä, kun Talman koulun 1.-4.  luokka sekä 6. luokka matkustivat Sipoosta vieraaksemme.

Kaikki vierailijat pääsivät kokemaan onnistumisen elämyksiä suositussa The Amazing Race of Math -suunnistuksessa. Pitkin viikkoa eri ryhmät kiersivät ratkomassa ympäri kampusta piilotettuja rasteja. Käytävillä kulkiessaan  saattoikin törmätä pulmaa keskittyneesti pohtivaan joukkioon toisen porukan vilahtaessa ohi seuravalle rastille. Ja nähtiinpä rasteilla seisoskelemassa myös laitoksen omia opiskelijoita ja työntekijöitä, joita pulmatehtävät tuntuivat kiinostavan kovasti.

Vierailijoiden suosikkirastit olivat Susi, lammas, kaali -ongelma, Loikkivat sammakot -pulma sekä tornin rakentaminen pentamino-palojen avulla. Matikkasuunnistuksesta voi lukea lisää aikaisemmasta postauksesta.