Kevään viimeinen viikko Origossa

Teksti: Emma Karjalainen ja Jenni Räsänen
Kuva: Emma Karjalainen

Kevään viimeisellä viikolla Kumpulaan saapui kolme koululaisryhmää suunnistamaan Amazin Race of Math -matikkasuunnistuksen hengessä.

Ensimmäinen ryhmä oli vierailulla tiistaina 31.5. Kruunuhaan koulusta. Iloinen joukko seitsemäsluokkalaisia lähti sekajoukkueissa kiertämään Exactumia helteisenä aamuna. Joukkueet olivat rasteilla nopeita ja tehokkaita. Yksi ryhmä sai suunnistuksesta täydet 20/20 pisteet ja muillakin suunnistus meni todella hyvin.

Torstaina 2.6. Kumpulassa vieraili kaksi luokkaa. Aamupäivällä Ylä-Malmin peruskoulun 8. luokka vieraili tietojenkäsittelytieteen laitoksen Linkki-luokassa. Ohjelmassa oli koodausta Java-kielellä. Vierailun lopuksi he osallistuivat myös Amazing Race of Math -matikkasuunnistukseen. Vaikka suunnistusaikaa oli alle tunti, nopeimmat ryhmät ehtivät käydä jopa 8-9 rastilla.

sammakot
Sammakot pomppimassa.

Samana päivänä myös Viikin normaalikoulun 7. luokka vieraili matikkaluokka Origossa ja heilläkin oli aiheena Amazing Race. Kilpailemaan lähdettiin kuuden ryhmän voimin. Suunnistus meni mukavasti, mutta vieraille tuli kiire lähtö takaisin koululle, joten oikeat vastaukset päätettiin tarkistaa vasta koululla.

Vaikka kouluissa vietetäänkin jo viimeisiä päiviä ja vierailut matikkaluokka Origoon ovat tältä lukuvuodelta ohi, Origo-luokka ei kuitenkaan pääse vielä kesälomille. Ensi viikosta alkaen luokan täyttää taas iloinen puheen sorina, kun kesäleirit polkaistaan käyntiin.