Kaisaniemen ala-asteen nelosluokka vieraili summamutikassa

Teksti: Anni Jyrinsalo ja Maria Larionova
Kuvat: Maria Larionova

Summamutikka-vierailu lähti käyntiin keskiviikkoaamuna 11.10. kello 8.30, kun nelosluokkalaiset saapuivat Exactumiin. Päivän teemana oli amazing race of math geometria painoitteisena. Aluksi opiskelijat jaettiin noin 4 hengen ryhmiin. Jokainen ryhmä sai kisapassin, ipadin sekä Exactumin kartan. Tavoitteena oli suorittaa mahdollisimman monta rastia tunnin aikana.

Kisapassiin merkittiin joukkueen nimi ja suoritetut rastit.

Rasteja oli 12 ja niistä löytyi muun muassa alueenvaltausta, ubongo, neliöitä etsimässä ja tulitikkupulmia. Osa rasteista tuntui olevan haastavia, mutta ahkeran pohdiskelun jälkeen niistäkin selvittiin. Kukin joukkue sai suoritettua noin puolet annetuista rasteista, mikä oli hieno saavutus.

Kataminopalat piti saada sopimaan 5×9 -ruudukkoon.
Tunnelma rastien suorittamisessa oli hyvä ja opiskelijoilla tuntui olleen myös hauskaa. Toivotimme luokan tervetulleeksi uudestaan. Kiitos vierailusta!