Kärsivällisyyttä ja loogista päättelykykyä

Teksti ja kuvat: Anni Jyrinsalo

3.5. oli The English Schoolin toisen 5. luokan vuoro vierailla Summamutikka-luokassa. Vierailulla toteutettiin sama ohjelma, kuin edellisen ryhmän kanssa 5.4.

Einsteinin ongelma ei ollut helppo nakki.

Oppilaat pääsivät kiertämään neljällä eri pisteellä, joista löytyi erilaisia pulmia ratkottavaksi. Pilvenpiirtäjät vaikuttivat aluksi haastavilta, mutta lopulta vaikeammatkin pohjat saatiin ratkaistua.  Einsteinin ongelmakaan ei ollut helppo nakki, vaan se vaati oppilailta kärsivällisyyttä ja loogista päättelykykyä. Lopulta muutaman yrityksen jälkeen kala saatiin oikean omistajan haltuun ja näin ollen ongelma ratkaistua!

Pilvenpiirtäjät olivat yksi vierailun suosikkiaktiviteeteista.

Al’tourist ja Pentaminot näyttivät olleen oppilaille helpoimmat tehtävät. Oikeat ratkaisut löytyivät todella nopeasti, mutta Pentaminon viimeinen alue jäi lopulta kuitenkin ratkaisematta sinnikkäistä yrityksistä huolimatta.

Al’touristissa päästiin maalaamaan taloja.