Erilaisia muotoja ja kappaleita

Teksti: Azira Abbasli
Kuvat: Amal Korsu

Keskiviikkona 14.11.2018 Summamutikassa vieraili innokkaat tokaluokkalaiset Suutarinkylän peruskoulusta. Vierailun teemana oli tanssii muotojen kanssa.

Aloitimme tunnin istumalla piiriin ja pohtimalla ennakkotehtävää, jonka oppilaat olivat saaneet tehtäväkseen. Muistelimme erilaisia muotoja kuten kolmio, neliö, ympyrä sekä suorakulmio ja etsimme niitä luokasta. Tämän jälkeen yritimme muodostaa samat muodot sormilla, käsivarsilla ja koko keholla. Seuraavaksi jaoimme oppilaat ryhmiin, jossa samoja muotoja piti esittää yhdessä. Kun oltiin harjoiteltu, päästiin esittämään oma tuotos muille musiikin soidessa. Kaikki pärjäsivät tässä tosi hienosti.

Seuraavaksi siirryttiin rakentelemaan erilaisia muotoja tikuista ja vaahtokarkeista. Kaikki saivat tehtyä tasokuvioita, jonka jälken ehdimme tehdä myös kolmiulotteisia kappaleita. Erilaisia platonin kappaleita ehdittiin rakentaa. Oppilaat saivat lopuksi valita yhden kappleen, jonka veivät kouluun.

Erilaisia muotoja ja kappaleita