Kolme kerrosta, kolme esitystä

Teksti: Jenni Räsänen

Torstaina 14.9. Helsingin luonnontiedelukion ensimmäisen vuoden luonnontiedelinjalaiset saapuivat perinteiselle tutustumiskäynnille Kumpulan kampukselle. Opiskelijoita oli noin 80, joten tutustumiskohteita oli matikkaluokka Summamutikan lisäksi myös muita.

Vierailun ohjelma oli tiivis ja vajaassa tunnissa opiskelijat saivat läpileikkauksen niin maantieteen, tietojenkäsittelytieteen kuin matematiikan ja tilastotieteen saloihin. Eri alojen esittely tapahtui kolmessa eri kerroksessa, joten siirtyminen portaita pitkin kävi melkein liikunnasta!

Matikkaluokka Summamutikassa esiteltiin matematiikan ja tilastotieteen opiskelua sekä kuultiin esimerkkejä matemaatikon ja tilastotieteilijän työstä. Mielenkiintoisista esimerkkeistä voi lukea lisää matematiikan ja tilastotieteen laitoksen Töissä-blogista.

Lisätietoa Helsingin yliopiston koulutusohjelmista löytyy täältä.

Minustako aineenopettaja? Katso video:

Matematiikan ja tilastotieteen maisteriohjelman esittelyvideo: