Amazing Race -kisailua

Teksti & Kuvat: Iikka Talvala

Perjantaina 24.5.2019 Kumpulan kampukselle saapui Helsingin normaalilyseon 8 luokkalaisia. Tämä vierailu toteutettiin kolmen tiedeluokan yhteisvoimin. Kemian tiedeluokka Gadolinissa oppilaat pääsivät tutustumaan nestetyppijäätelön saloihin, Linkissä tulevat koodarit pääsivät ohjelmoimaan Scratchilla ja Summamutikassa ratkottiin matemaattisia pulmia Amazing Race of Math- kisassa.

Tiedeluokkia kierrettiin kolmessa ryhmässä, jolloin jokainen ryhmä pääsi vuorollaan tutustumaan yhteen tiedeluokkaan. Summamutikassa Amazing Race teemainen kilpailu laittoi oppilaat suunnistamaan Exactumin käytävillä pienissä ryhmissä. Tehtävinä oli muun muassa pilvenpiirtäjät– ja Katamino-peli, sekä jo kampuksella klassikko pulmaksi muodostunut Tessun sukkaongelma. Osa tehtävistä oli haastavampia ja ohjaajien yllätykseksi jopa niihin löytyi oikeat ratkaisut. Vaikka aikaa oli vain 45 minuuttia, niin oppilaat selvittivät jopa seitsemän tehtävää kymmenestä. Ehkä ensikerralla täytyy valita vieläkin vaikeampia tehtäviä.

Kiitos, Norssin oppilaille ja opettajille mukavasta päivästä. Kiitos myös molemmille tiedeluokille Gadolinille ja Linkille yhteistyöstä