Iltamissa 25.2. keskustellaan ihmisarvosta

Ihmisarvon käsite sisältää ajatuksen, että jokainen meistä on arvokas ihmisenä, koska olemme ihmisiä.  Kun ihmiarvosta puhutaan bioeettisissä kysymyksissä, törmätään kuitenkin moniin pulmiin. Tarkoitammeko kaikki samaa puhuessamme ihmisarvosta? Onko ihmisarvolla alku ja loppu? Tule iltamiin kuulemaan ja keskustelemaan!

Saako ihminen vasta syntyessään ihmisarvon vai onko jo alkiolla ihmisarvo? Miten ihmisarvo liittyy munasolujen ennakoivaan pakastamiseen ja raskaana olevien päihdeäitien pakkohoitoon? Entä onko kimairalla ihmisarvo? Onko ihmisarvon käsite liian taipuvainen, tyhjä, epämääräinen ja manipuloitavissa omiin tarkoituksiin ja argumentteihin sopivaksi?
Tervetuloa sosiaalietiikan iltamiin torstaina 25.2. klo 17-19  teologisen tiedekunnan tiedekuntasaliin! Ihmisarvosta alustavat ja bioeettisten tapausten pohdintaan luotsaavat Annika Schmidt, Mia Jussmäki ja Pia Talvitie.

Sosiaalietiikan iltamat on sosiaalietiikan opiskelijoiden järjestämä tilaisuus, joka on suunnattu sosiaalietiikkaa opiskeleville ja siitä kiinnostuneille sekä sosiaalietiikan tutkijoille ja opettajille.

Iltamissa keskustellaan ajankohtaisista sosiaalieettisistä aiheista ja tutkimuksesta sekä tutustutaan sosiaalietiikan piirissä toimiviin ihmisiin. Tilaisuudessa on mehu- ja viinitarjoilu.