ERICH on totta!

European Research Institute for Chaplaincy in Healthcare (ERICH) lanseeraus Leuvenissa, Belgiassa. Kuva: http://www.pastoralezorg.be/page/events/#launch European

Nyt se on totta, eurooppalainen sairaalasielunhoidon tutkimuskeskus on lanseerattu! KU Leuvenin yliopiston kainalossa toimiva ERICH sai riemullisen vastaanoton kesäkuun alussa. Paikalla oli 180 kiinnostunutta sairaalasielunhoitajaa, tutkijaa ja alan toimijaa 16 eri maasta.

Tutkimuskeskuksessa on tällä hetkellä tekeillä kaksi eri tutkimushanketta.

Juhlallisessa lanseerauksessa puhuivat mm. ERICH:n tutkimuksesta vastaavat professorit Anne Vandenhoeck, Austyn Snowden ja Ewan Kelly, ERICH:n hallituksen jäsenistä yhdysvaltalaiset Christina Puchalski ja George Fitchett sekä sairaalasielunhoitotyönsä ohessa tutkimusta tehneet eurooppalaiset sairaalasielunhoitajat. Esitelmät ja kuvia on nähtävissä ERICH:n sivuilla.

ERICH:n tavoitteena on tutkimuksen lisäksi myös alan tutkimuskasvatus ja – koulutus.

Perusteita siihen, miksi sairaalasielunhoitoa pitäisi tutkia, tarjoaa kirjoitukseni “Keskellä tutkimusta, tutkimattomana” sosiaalietiikka.fi -blogissa.  Välineitä ja hyviä ideoita sairaalasielunhoidon tutkimukseen tarjoaa teos Handbook, An Invitation to Chaplaincy Research:Entering the Process.

ERICH:ä voi seurata Twitterissä: ERICH_Chaplain ja osallistua näin keskusteluun eurooppalaisen sairaalasielunhoidon tulevaisuudesta!

Kirjoittaja Karoliina Nikula on TT ja pastori, joka on erikoistunut terveydenhuollon etiikkaan.

Author: Deleted User

Special user account.