Kielijelppi-Språkhjälpen fick hedersomnämnande i undervisningsteknologitävlingen 2009

I grunderna för tilldelningen av undervisningsteknologipriset vid Helsingfors universitet konstateras att Kielijelppi–Språkhjälpen ”on kehitetty ihailtavan ammattimaisella otteella huomioiden toteutuksessa alusta alkaen myös esteettömyyden ja saavutettavuuden näkökulmat. Verkkopalvelu hyödyntää paitsi kaikkia Helsingin yliopiston opettajia ja opiskelijoita kieli- ja puheviestinnän opetuksessa ja opiskelussa, myös muita laajoja käyttäjäkuntia sekä erilaisia käyttötarkoituksia. Verkkosovelluksessa on myös huomioitu esimerkillisesti yliopiston kaksikielisyysperiaatteet.” (Rehtorin päätös ja palkitsemisperusteet)

I tävlingen ”etsitään jo käytössä olevia hankkeita ja käytänteitä, joista saadaan hyviä sovelluksia ja esimerkkejä muille. Tavoitteena on tehdä tunnetuksi tieto- ja viestintätekniikkaan pohjautuvaa interaktiivista opetusta ja opiskelua sekä tukea opiskeluympäristön monipuolista kehittämistä.” (Opetusteknologiapalkinto)

Huvudpriset gick till agroteknologiska institutionen vid Helsingfors universitet för deras fältrobotprojekt.

Mer om ämnet

KategorierOkategoriserade