Kurssi: Kielen- ja tekstinhuoltoa tuleville kirjoittamisen ammattilaisille

Haluatko parantaa tekstiesi kieliasua? Joudutko työssäsi muokkaamaan toisten tekstejä?

Kurssi Kielen- ja tekstinhuoltoa tuleville kirjoittamisen ammattilaisille (2 op) sopii kaikille kirjoittamisensa kehittämisestä ja kielenhuollosta kiinnostuneille opiskelijoille. Erityisesti kurssi soveltuu opiskelijoille, jotka suuntautuvat kirjoittamista, toimittamista, kääntämistä tai opettamista sisältäviin työtehtäviin.

Kurssin tavoitteena on perehtyä kielenhuollon keskeisiin osa-alueisiin sekä tekstin sujuvuuteen vaikuttaviin tekijöihin. Tapaamisissa tutustutaan suomen kielen normeihin, tehdään niihin liittyviä harjoituksia sekä käsitellään erilaisia tekstejä.

Kurssi järjestetään torstaisin 15.3.– 3.5.2012 klo 9.15 – 11.45. Fabianinkatu 26, sh 405. Kurssin opettajana on Kielikeskuksen äidinkielen yliopisto-opettaja Marja Suojala.

Ilmoittautuminen WebOodin kautta viikolla 9 (27.2.-4.3.2012): Opinto-oppaat > Kielikeskus > Äidinkieli > Opetus

KategoriatYleinenAvainsanat