Opiskelu-palvelu

Opiskelu-palvelu (studies.helsinki.fi) kokoaa yhteen tärkeimmät opintojesi aikana tarvitsemasi sisällöt, palvelut ja työkalut. Etusivulla voit seurata ajankohtaisia tiedotteita ja tapahtumia sekä tarkistaa lounaslistat ja järjestelmätiedotteet. Palvelun muista osioista löydät oman opintokalenterisi, opiskelua tukevat ohjeet sekä tulevan opetuksen ja tentit. Palvelut ja työkalut -valikosta pääset helposti Sisuun ja muihin yliopiston järjestelmiin.

Kuvakaappaus Opiskelu-palvelun etusivusta. Etusivun linkit kerrottu tässä kappaleessa.

Etusivu

Palvelun etusivulla voit seurata opiskeluun liittyviä ajankohtaisia aiheita. Oman koulutusohjelmasi tiedotteet saat näkyviin automaattisesti kun kirjaudut sisään. Lisäksi näet syötteen intranet Flamman koko yliopistoyhteisölle julkaistuista uutisista, opiskelijatapahtumista ja mahdollisista järjestelmien häiriötiedotteista. Voit kiinnittää etusivulle näkyviin myös haluamiesi opiskelijaravintoloiden lounaslistat. Ota heti opintojen alusta lähtien tavaksesi poiketa päivittäin etusivulla katsomassa, mitä yliopistolla ja omassa koulutusohjelmassasi tapahtuu!

Kalenteri

Opiskelu-palvelun kalenteria pääset käyttämään ainoastaan kirjautuneena. Kun olet ilmoittautunut kursseille ja tentteihin, näet niiden aikataulut kalenterissasi. Voit halutessasi tilata kalenterin sisällöt omaan sähköiseen kalenteriisi painikkeella ”Vie kalenteriin”. Omat kurssit ja tentit -listauksesta pääset kätevästi omille kurssisivuillesi sekä kurssiesi Moodle-alueille. Kalenterin sivulla voit myös muokata omaa tehtävälistaasi.

Ohjeet

Opiskelijan ohjeisiin on koottu teemoittain ohjeista opiskelusi tueksi opintojen aloituksesta aina valmistumiseen saakka. Täältä löydät ohjeita esimerkiksi opintojen suorittamiseen liittyen sekä tietoa opiskelijan neuvonta- ja hyvinvointipalveluista. Sisään kirjautuneena näet automaattisesti oman koulutusohjelmasi tarkennukset yleisiin ohjeisiin, mutta voit myös valita tarkasteltavaksesi muiden koulutusohjelmien ohjeita.

Kurssit

Kurssit-osiosta voit katsoa, mitä kaikkea voit opiskella Helsingin yliopistossa lukuvuoden aikana. Voit hakea itseäsi kiinnostavia kursseja ja tenttejä ja hakutuloksista pääset suoraan kurssisivuille.

Kurssisivulta löydät tarkempia tietoja kurssin sisällöstä, toteutuksesta ja aikataulusta sekä linkit ilmoittautumiseen, oppimisympäristöihin ja oppimateriaaleihin. Koulutusohjelmakohtaista tarjontaa voit puolestaan selata koulutusohjelman opintotarjonnassa.