2.3 E-post vid Helsingfors universitet

Helsingfors universitet erbjuder varje studerande en e-postlåda i Microsoft Office 365. När du aktiverar ditt användarnamn kan du ta i bruk Helsingfors universitets e-postadress, som i regel har formatet förnamn.efternamn@helsinki.fi.

Du behöver alltid ett program eller en applikation för att läsa e-post. Sådana är till exempel Outlook Web App (OWA) som du använder med en webbläsare, eller fristående e-postprogram som Microsoft Outlook, Mail på Apple-enheter, Mozilla Thunderbird och Pine. Du hittar mer information om grunderna för e-post och användningen av e-postprogram i kapitel ett i detta material.

Användningen av Office 365 avviker från normal e-post genom att en mängd olika tilläggsegenskaper har anslutits till systemet. Kalender, kontorsprogram och molnlagring fungerar alla tillsammans i Office 365.

I detta kapitel berättar vi mer om användningen av Helsingfors universitets e-post och anknutna egenskaper. Du kan naturligtvis även ha andra e-postadresser, och en stor del av denna information kan även tillämpas på användningen av dessa.

Se videon, som kort beskriver Office 365 och vilka nyttor du kan ha av det:
2.3 Office 365 på universitet textmotsvarighet