Nedladdningsprogram

Program som laddas ner på hemdatorer

Du kan använda programvara som används vid universitetet även på din hemdator. En lista över tillgängliga program finns i Flamma.

I händelse av problem, kontakta Helpdesk.

Installera Office-program gratis på egna enheter

Som studerande vid Helsingfors universitet och användare av Microsoft 365 (mera om Microsoft 365 i följande kapitel!) har du möjlighet att installera och använda alla kontorsprogram i paketet Office ProPlus på din egen dator och dina andra enheter gratis så länge du studerar. I paketet ingår textbehandlingsprogrammet Word, kalkylprogrammet Excel, presentationsprogrammet PowerPoint, e-postprogrammet Outlook och anteckningsprogrammet OneNote.

Installera programmen via OWA genom att klicka på Office 365-textknappen uppe till vänster (se bilden nedan). Klicka på Install now för att installera programmen på din bordsdator eller bärbara dator. Om du vill installera paketet på en mobil enhet, väljer du Get Office on your devices.
owa_install_owndevice

Närmare instruktioner för installering av Office på dina enheter hittar du på webbplatsen Helpdesk.